See the future

See the Future
See the Future

Podnikanie je forma sebarealizácie, napĺňania svojich plánov a vízií, ktorá posúva vpred jedinca, aj spoločnosť. Preto chceme mladým na Slovensku ukázať, prečo sa ho oplatí vyskúšať.

Ako chutí podnikanie?
Ako chutí podnikanie?

Náš cieľ

Dokázať mladým Slovákom, že podnikanie im bude po chuti. Že nie je len o peniazoch. Je o vymýšľaní nových, inovatívnych ideí a posúvaní našej spoločnosti vpred. Preto chceme mladých motivovať pomocou autentických príbehov a ukázať, že do podnikania sa proste oplatí s nadšením zakúsnuť. FUTURE FOR SLOVAKIA je občianske združenie, ktorého poslaním je podpora a rozvoj moderného vzdelávania, podnikateľského ducha a zdravého životného štýlu mladých ľudí.

Ako chutí podnikanie?

Medailónky

Koun, Barbora Szalaiova

Čo ťa presvedčilo začať podnikať?

Mať niečo svoje, vybudovať niečo vlastnými rukami a dokázať si sama sebe, že to viem…

V čom vidíš najväčší zmysel svojho podnikania?

Denne vyčarovať ľudom sladký úsmev v podobe kvalitného talianskeho gelata a možnosť experimentovať s príchuťami bez hraníc.

Aké sú tvoje ciele do budúcnosti?

Udržať a naďalej zvyšovať kvalitu a nebránim sa ani ponukám na franchise

Čoho by sa mladí pri podnikaní nemali zľaknúť?

Ťažkej práce, že budú potiť krv, že sa vzdajú slobody na úkor budovania biznisu, že neuvidia kamarátov a nebudú vedieť, čo je to spánok. Že budú mať neustále nejaké prekážky, možno príde aj plač, ale v závere to bude stáť za to. A ak sa to nepodarí na prvý krát, podarí sa to na druhy krát. Treba si veriť.

+ funfact: 🤪 Ak máš vtipnú pikošku spojenú s tvojím biznisom, prácou, napíš akú.

Celý môj život je jeden fun fact a odkedy mám Koun, denne sa mi stávajú nejaké milé vtipné príhody. Naj pikoška sa stala v deň, kedy nám mala prísť hygiena odobriť priestor. Zo záchodu sa nám začali liať výkaly, a ja som s plnými vedrami hovien pozdravila pani z hygieny, ktorá skonštatovala, že mám strašný smrad a príde o týždeň.

POKIDS, Tina Bineva

Čo ťa presvedčilo začať podnikať?

Bolo to jednoduché. Chcela som si splniť sen a dostať do reality to, čo som mala v hlave niekoľko rokov predtým, ale nikdy na to nebol čas a priestor a možno aj odvaha chýbala. Až keď som skončila na dlhšej nútenej polročnej dovolenke, uvedomila som si, že je čas ísť ďalej a nebáť sa vyjsť z komfortnej zóny.

V čom vidíš najväčší zmysel svojho podnikania?

Usmiate tváre detí, ktoré si moje produkty kúpili. Sú to bezstarostné bytosti, ktoré vedia oceniť niečo nové, iné a hlavne aby to bolo pre nich zábavné. Páči sa mi, keď sa dozviem, že niektoré deti v tých mojich mikinách aj spia. Je to fantastický pocit keď vidíte, že váš nápad niekoho naozaj teší a je ochotný za to aj zaplatiť.

Aké sú tvoje ciele do budúcnosti?

Je čas vyraziť do sveta a ukázať môj produkt čo najviac deťom. Na druhej strane, nájsť si kvalitných ľudí, na ktorých sa viem spoľahnúť. Mám šťastie na dobrého dodávateľa látok, ale žiaľ v krajčírskej oblasti je to v SR dosť náročné.

Čoho by sa mladí pri podnikaní nemali zľaknúť?

Prvé roky nebudú úspešní a je to veľký “požierač” času. Je dobré sa obklopiť aspoň na začiaktu ľuďmi, ktorí vás budú povzbudzovať. Často sa stáva, že sa zo začiatku veľa narobíte, veľa zaplatíte a málo zarobíte. Ale treba to vydržať a ono sa to časom vráti. Trpezlivosť je to, čo je potrebné pri podnikaní.

+ 1 x funfact: 🤪 Ak máš vtipnú pikošku spojenú s tvojim biznisom, prácou, napíš akú.

Na začiatku trvalo dlho pokiaľ sme vyladili prototyp produktu a prvé mikiny prišli deň pred točením a fotením, kde sme mali asi 20 ľudí s prísnými pandemickými opatreniami v krásnom veľkom štúdiu, kde sa fotilo a točilo. Problém bol, že vrecká nesedeli s mikinami a tak nefungoval základný prvok – funkčnosť vreciek na suché zipsy. Museli sme improvizovať so spinkami a špendlíkmi. A keď si naši modeli a modelky dali dole mikiny, ktoré neboli vypraté, boli celí od žmoliek z nepranej látky. Po tomto natáčaní sme opäť zmenili druh látky. Stálo to množstvo peňazí, nervov a času, ale teraz môžem povedať, že máme najlepšiu látku na mikiny. Všetci ten materiál milujú. A vrecká nám už samozrejeme pekne sedia a nielen na mikinách.

POKIDS, Tina Bineva

Čo ťa presvedčilo začať podnikať?

Bolo to jednoduché. Chcela som si splniť sen a dostať do reality to, čo som mala v hlave niekoľko rokov predtým, ale nikdy na to nebol čas a priestor a možno aj odvaha chýbala. Až keď som skončila na dlhšej nútenej polročnej dovolenke, uvedomila som si, že je čas ísť ďalej a nebáť sa vyjsť z komfortnej zóny.

V čom vidíš najväčší zmysel svojho podnikania?

Usmiate tváre detí, ktoré si moje produkty kúpili. Sú to bezstarostné bytosti, ktoré vedia oceniť niečo nové, iné a hlavne aby to bolo pre nich zábavné. Páči sa mi, keď sa dozviem, že niektoré deti v tých mojich mikinách aj spia. Je to fantastický pocit keď vidíte, že váš nápad niekoho naozaj teší a je ochotný za to aj zaplatiť.

Aké sú tvoje ciele do budúcnosti?

Je čas vyraziť do sveta a ukázať môj produkt čo najviac deťom. Na druhej strane, nájsť si kvalitných ľudí, na ktorých sa viem spoľahnúť. Mám šťastie na dobrého dodávateľa látok, ale žiaľ v krajčírskej oblasti je to v SR dosť náročné.

Čoho by sa mladí pri podnikaní nemali zľaknúť?

Prvé roky nebudú úspešní a je to veľký “požierač” času. Je dobré sa obklopiť aspoň na začiaktu ľuďmi, ktorí vás budú povzbudzovať. Často sa stáva, že sa zo začiatku veľa narobíte, veľa zaplatíte a málo zarobíte. Ale treba to vydržať a ono sa to časom vráti. Trpezlivosť je to, čo je potrebné pri podnikaní.

+ 1 x funfact: 🤪 Ak máš vtipnú pikošku spojenú s tvojim biznisom, prácou, napíš akú.

Na začiatku trvalo dlho pokiaľ sme vyladili prototyp produktu a prvé mikiny prišli deň pred točením a fotením, kde sme mali asi 20 ľudí s prísnými pandemickými opatreniami v krásnom veľkom štúdiu, kde sa fotilo a točilo. Problém bol, že vrecká nesedeli s mikinami a tak nefungoval základný prvok – funkčnosť vreciek na suché zipsy. Museli sme improvizovať so spinkami a špendlíkmi. A keď si naši modeli a modelky dali dole mikiny, ktoré neboli vypraté, boli celí od žmoliek z nepranej látky. Po tomto natáčaní sme opäť zmenili druh látky. Stálo to množstvo peňazí, nervov a času, ale teraz môžem povedať, že máme najlepšiu látku na mikiny. Všetci ten materiál milujú. A vrecká nám už samozrejeme pekne sedia a nielen na mikinách.

MAKERY, Alžbeta Szabóová

Čo ťa presvedčilo začať podnikať?

Príležitosť a správni ľudia okolo mňa. Dali sme hlavy dokopy a s kamoškou začali podnikať v cestovnom ruchu a teraz v gastre. Koncept reštaurácie Makery je podľa nás tak unikátny, že sme sa nemohli zbaviť myšlienky otvoriť takúto reštauráciu aj v Bratislave.

V čom vidíš najväčší zmysel svojho podnikania? 

Zmyslom našej práce je poskytnúť človeku zážitky ako v cestovaní, tak aj v gastre. Ľudia, ktorí zažijú niečo netradičné sa radi vrátia a to je to, čo chceme a to, čo nás v konečnom dôsledku živí.

Aké sú tvoje ciele do budúcnosti?

Opäť rozbehnúť obe firmy, pretože vďaka Covidu je to všetko viac-menej utlmené. Zamestnať nových kolegov a venovať sa rozvoju oboch firiem.

Čoho by sa mladí pri podnikaní nemali zľaknúť?

Zľaknúť by sa mali. Pretože ak by do podnikania išli takpovediac „bez rešpektu”, mohli by sa rýchlo popáliť. Všetko si presne treba zistiť. Čo potrebujem, v akej forme, koľko ma to bude stáť. Musia si zvážiť jednotlivé pre a proti a rozhodne by sa nemali spoliehať na to, že im niekto pomôže. Pretože samozrejme, dobrí ľudia a kamaráti existujú, ale svoj koncept musia mať nastavený tak, aby fungoval bez problémov, ideálne od začiatku.

+ funfact: 🤪  Ak máš vtipnú pikošku spojenú s tvojím biznisom, prácou, napíš akú.

Toho by bolo viac, ale tak napríklad naposledy sa nám stalo, že nám pomocný kuchár v kuchyni namiesto cukru prichystal do tiramisu soľ a tak si naša klientka urobila slané tiramisu..ale všetko sme obrátili na vtip, samozrejme, sme jej pripravili ingrediencie hneď na nové tiramisu a koniec koncov sme sa na tom ešte všetci smiali.

Zapoj sa do see the future

© 2021 See the future